Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej oraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Budowa obwodnicy Dobrego Miasta w ciągu drogi krajowej nr 51



Przedmiotem opracowania jest Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe-R – Etap I, przygotowywane w ramach zamówienia pn. „Budowa obwodnicy Dobrego Miasta w ciągu drogi krajowej nr 51” wykonywanego dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie.

Opracowanie w swoim zakresie zawiera analizę wariantów, przeprowadzenie Akcji informacyjnej wraz z wykonaniem raportu, Raport z badań geofizycznych, projekt robót geologicznych, Studium geologiczno-inżynierskie, dokumentację hydrogeologiczną, raport z wierceń.

Przedsięwzięcie inwestycyjne ma na celu spełnienie wymagań związanych z poprawieniem warunków komunikacji i transportu poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości Dobre Miasto zlokalizowanej w ciągu drogi krajowej nr 51.

Celem ogólnym jest wyprowadzenie ruchu ciężarowego z terenów miast i zabudowań mieszkalnych oraz poprawienie warunków środowiskowych i zdrowotnych.

Szczegółowym celem projektu jest przede wszystkim ułatwienie podróży pojazdów osobowych i ciężarowych, jak również usprawnienie ruchu turystycznego dominującego w rejonie przebiegu wariantów drogi krajowej nr 51. Nowy przebieg drogi krajowej pozwoli na polepszenie warunków zdrowotnych mieszkańców miejscowości, gdzie droga przechodzi w pobliżu zabudowy mieszkaniowej. Nastąpi poprawa płynności ruchu na odcinku projektowanej drogi, jak również zwiększy się bezpieczeństwo podróżnych.

W ramach realizacji przedsięwzięcia zaprojektowano przebieg drogi krajowej nr 51 omijający miejscowość Dobre Miasto.

Przedmiotowa inwestycja wpisuje się w rządowy program budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

W ramach realizowanego projektu budowy obwodnicy m. Dobre Miasto analizie poddano dwa warianty przebiegu drogi krajowej nr 51 z ominięciem m. Dobre Miasto od strony wschodniej.

Przebieg wariantu W1 korytarza drogi krajowej nr 51 rozpoczyna się w km 0+000 (ok 59+900 istniejącej drogi krajowej nr 51) między wsią Smolajny a Dobrym Miastem. Droga odbija w kierunku południowo-wschodnim, omija Dobre Miasto od strony wschodniej. Dalej w km ok 2+000 trasa przecina drogę powiatową 1418N. W km ok 2+800 droga przecina drogę wojewódzką 593. W km ok 3+800 przecina drogę powiatową 1449N. W km ok 5+750 droga przecina drogę bez nazwy. W km ok 6+450 droga łączy się z istniejącą drogą krajową nr 51, kończąc obwodnicę w km 6+934,44.

Długość projektowanego wariantu to ok. 6,9 km.

Przebieg wariantu W2 korytarza drogi krajowej nr 51 rozpoczyna się w km 0+000 (ok 59+900 istniejącej drogi krajowej nr 51) między wsią Smolajny a Dobrym Miastem. Droga odbija w kierunku południowo-wschodnim, omija Dobre Miasto od strony wschodniej, przecinając sieć wodociągową biegnącą wzdłuż istniejącej drogi krajowej. Dalej w km ok 1+930 trasa przecina drogę powiatową 1418N. W km ok 2+870 droga przecina drogę wojewódzką 593. W km ok 3+950 przecina drogę powiatową 1449N. W km ok 5+680 droga przecina drogę bez nazwy. W km ok 6+370 droga łączy się z istniejącą drogą krajową nr 51, kończąc obwodnicę w km 6+859,4.

Długość projektowanego wariantu to ok. 6,9 km.

Umowa nr O/OL.D-3.2421.42.2022